Konsert på Vernerdagen

17 augusti kl. 16.00 i Birgittakyrkan

Verner von Heidenstams namnsdag firas traditionsenligt med både konsert och fika lördag den 17 augusti kl. 16.00

Under hans uppväxt firades Vernerdagen stort. Det togs alltid tillvara på den då stora tillgången av körsbär från trädgården och bjöds på storslaget namnsdagskaffe och körsbärstårta för familj och vänner.

I år kommer Heidenstamskonserten gästas av tenoren Daniel Svenson som ackompanjeras av Elain Olsson. Hanna Alm inleder konserten med en sång.Fri entré. Anmälan krävs både till enbart konsert, då det är begränsat antal platser och till kaffe och tårta på Olshammarsgården, tel 0583-50430, olshammarsgarden@outlook.com

Daniel är en lyrisk-dramatisk tenor som med sin varma fylliga egaliserade stämma har en röst som skiljer ut sig från mängden. Daniel har även en stor skådespelartalang och strävar alltid efter att göra en så trovärdig och sann tolkning som det är möjligt, av den roll han gestaltar. En agerande sångare med stor scenisk närvaro och självklarhet.

Daniel är utbildad vid Operahögskolan i Stockholm. Han har bl a haft roller i Norma, Tristan och Isolde på Folkoperan i Stockholm, Madame Butterfly på teater Undergrunden i Köpenhamn och även medverkat i musikalen Phantom of the opera på Cirkus spelåret 2016/17. Han har också jobbat med roller i Läderlappen, Glada Änkan, La Rondine, La Traviata, Eugene Onegin och Werther mm.