En slingrande väg genom en sommarskog.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Livsnära

Tisdagskvällar i Askims församlingshem. Här finns möjlighet till reflektion och spännande samtal i små grupper om allmänmänskliga och angelägna frågor om tro och liv. Askims församlingshem tisdagar jämna veckor klockan 18.30-20.30 (17/9-19/11). Anmälan.

Välkommen till Askims församlingshem som en kreativ och existentiell mötesplats! Här finns plats för samtal om tro och liv. Det erbjuds plats för skapande med alternativa uttrycksmedel som färg och form. Här får vi söka, tvivla, tro, skapa i öppna och generösa möten. Vi ser fram emot inspirerande och innehållsrika tisdagskvällar!

Grupperna träffas tisdagar jämna veckor klockan 18.30-20.30.

Träffar under hösten: 17/9, 1/10, 15/10, 29/10, 5/11 och 19/11.

Vi inleder kvällarna med fika, drop in från klockan 18.00.
Kaffe, te med tilltugg till självkostnadspris. Efter fikat möts vi i våra respektive grupper. Man väljer en av grupperna och deltar i samma grupp dessa träffar. Kvällen avslutas med en enkel andakt i kyrkan.