Konfirmation - läsåret 2024/25!

Du är viktig. När du är konfirmand finns möjlighet att prata om och fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag – liv och död, glädje och sorg, kärlek, rädsla och ensamhet.

ANMÄLAN ÄR STÄNGD! Hann du inte anmäla dig? Hör av dig till någon av oss i konfateamet eller ring växeln 0495 - 24 95 80.

När startar konfirmandgrupperna?

Läsåret 2024/2025 startar med inskrivning för Konfa SÖDER söndag 1 september med fika och information i Virserums församlingshem kl. 16.30 och efterföljande gudstjänst i Virserums kyrka kl. 18 (obs! oblogatoriskt) och för Konfa NORR söndag 8 september kl. 11 med mässa i Hultsfreds kyrka  och efterföljande fika och information i församlingsgården.

Sedan träffas de respektive grupperna varje vecka från och med v. 37.
Konfa NORR träffas tisdagar 15.00-16.00 i Hultsfreds församlingsgård.
Konfa SÖDER träffas onsdagar 15.00-16.00 i Virserums församlingshem.

Konfagrupperna är samtidigt som ungdomsgruppen ”Efter plugget: högstadiet” på både orterna och vi börjar alltid med fika. Läs mer här!

Läger och söndagsgudstänster ingår i undervisningen!

Grupperna kommer att vara på helgläger tillsammans i våra egna församlingar och församlingshem under höstterminen och åker på ett längre stadsläger under vårterminen. Utöver läger gör vi dagsresor när ungdomarna har studidagar, till exempel till Linköping för att besöka Linköpings domkyrka..

Under båda terminerna är några träffar förlagda på söndagen i anslutning till gudstjänst.
Konfirmationsgudstjänsterna sker under pingsthelgen 2025.

Konfirmationspräst för NORR är Anita Rudvall och för SÖDER Susanne Elssjö. I konfateamet finns kantor Sofia Holmquist och ledare Madelene K. Askevik samt unga ledare (förra årets konfirmander).

Jag är inte döpt. Kan jag bli konfirmand ändå?

Konfirmation betyder bekräftelse och för att bli konfirmerad behöver man vara döpt och vara medlem i Svenska kyrkan. Är man inte döpt ordnar vi det innan konfirmationen. Är man döpt men tillhör en annan kyrka ansöker man enkelt om medlemskap i Svenska kyrkan. Vi hjälper dig med det!

Konfirmanden

I vilken konfirmationsgrupp vill du gå?

12 siffror (YYYYMMDD-XXXX) Om du inte är folkbokförd i Sverige eller om du har skyddade personuppgifter så vänd dig till expeditionen med din anmälan 0495 - 24 95 80.

Viktigt att man anger ungdomens/konfirmandens e-post och mobilnummer så vi når ut med info på sms/mail till ungdomen!

Min vuxna kontaktperson/vårdnadshavare/målsman

12 siffror (YYYYMMDD-XXXX) Om personen inte är folkbokförd i Sverige eller har skyddade personuppgifter så vänd dig till expeditionen med din anmälan 0495 - 24 95 80.

Konfateamet!

Susanne Elssjö

Komminister, Församlingsherde, Målilla-Gårdveda, Mörlunda-Tveta, Svenska kyrkan i Aspeland

Sofia Holmquist