Lyssna

Nyhet / Publicerad 14 februari 2025

Åtvids församling söker kanslist/kommunikatör 100%

Är du en person som är serviceinriktad, stresstålig och van att ta egna initiativ. Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu en efterträdare för vår kanslist som går i pension. 

Är du en person som är serviceinriktad, stresstålig, van att ta egna initiativ och gillar att ’’ligga steget före’’? Vill du utveckla vår kommunikation och bidra till det viktiga arbete Åtvids församling utför?

Då kan detta vara tjänsten för dig! Din arbetsplats är på vår nyrenoverade församlingsgård i Åtvidaberg.  

Du är församlingens ansikte och röst utåt och har hand om bokningar och sådant som församlingsborna vänder sig till dig med. Därför är du också spindeln i nätet för hela arbetslaget som alltid vet och måste veta om allt  som händer och kan förvalta det på bra sätt.  

Som kommunikatör kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig kommunikation och stödja organisationen i det, att utveckla och underhålla församlingens sidor i tidningen Åtvidabergsplatsen, digitala kanaler inkl. sociala medier, arbeta med strategisk utveckling av all kommunikation för församlingen, skapa och utveckla kommunikationsplaner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för bokningar av förrättningar – dop, vigslar och begravningar.
  • Ta emot och lägga in alla aktuella bokningar i vårt bokningsprogram.  
  • Bemanna expeditionen under öppettiderna.
  • Organisation av verksamhetens bemanning. 
  • Hantera kondoleanser.  
  • Ansvara för utskick till nyfödda.  
  • Ansvara för mejl och posthantering.
  • Ansvara för pastoratets hemsida och sociala medier.  
  • Ansvara för annonsering.  
  • Vara kyrkoherden behjälplig.
  • Övriga administrativa uppgifter.
  • Administration av fakturor/betalningar.

Vi söker dig som har

En relevant kunskap om kommunikation eller motsvarande eller flerårig erfarenhet.
Erfarenhet av kyrkobokföring är meriterande men inget krav.
Erfarenhet av att driva och utveckla kommunikation av bra kvalitet.
Ett serviceinriktat och konsultativt arbetssätt samt en god samarbetsförmåga.
Grundläggande IT-kunskaper och är bekväm med att arbeta i administrativa system.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar.

Välkommen med din ansökan.

Tillträde våren 2025 eller enligt överenskommelse.
Tjänsten är på 100%.

Upplysningar om tjänsten lämnas av kyrkoherde Kirsten Alm eller vår
HR Monika Strömberg.

Sista dag att ansöka är 2024-03-10.
Mejla din ansökan till: atvids.forsamling@svenskakyrkan.se

*Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster i samband med denna rekrytering.