Åtvids församlingsgård renoveras

Nyhet Publicerad Ändrad

Efter en lång planerings- och kartläggningstid är det nu klart att det kommer att genomföras en omfattande renovering av församlingsgården i Åtvidaberg.

Från och med 1 mars kommer vi därför att behöva stänga alla lokaler efter att vi redan de första månaderna under 2024 har påbörjat sortera, kasta och packa saker. Att flytta ut från ett församlingshem efter 37 år är förbundet med mycket arbete. På grund av detta har vi inte startat upp de verksamheter som vi inte kommer att kunna ha fortsättningsvis under renoveringsperioden, som till exempel Chilla på tisdagar.

Från och med 1mars kommer de flesta av våra verksamheter (till exempel Öppna förskolan, Babyrytmik, konfirmanderoch diakonimottagning) förflyttas till Stora kyrkan, som i viss mån kommer att anpassas till detta under tiden. Det kommer inte vara på samma sätt som på församlingsgården och vi behöver vara tålmodiga och hänsynsfulla så att verksamheter inte krockar med varandra.

Våra kontor kommer att flyttas till Johanneskyrkan på Douglasvägen som Åtvidabergs frikyrkoförsamling under renoveringsperioden hyr ut till oss. Vi är mycket tacksamma för denna möjlighet eftersom vi då som arbetslag har en gemensam plats att jobba på under tiden.

Där kommer vi ha en expedition med mottagning för bokning av dop mm., mindre samtalsgrupper, besök mm. Vi är glada att en stor del av renoveringsperioden infaller på sommaren då vi har mycket verksamhet ute så att förändringen inte kommer kännas på samma sätt.

Under tiden för renoveringen kan vi tyvärr inte erbjuda en lokal för dopkaffe eller minnestund i Åtvidaberg och vi hänvisar er till andra restauranger eller festlokaler som går att hyra på orten. Vi förstår att Stora salen kommer att vara saknad, men vi får alla se fram emot att flytta till nyrenoverade och fräscha lokaler med bra värme och ventilation i slutet av året.

Åtvids församlingsgård