Barn- & ungdomskörer

Avesta Grytnäs pastorat har en körtrappa som inrymmer barn i alla åldrar. Hos oss får de yngsta barnen börja från körsångens grundstenar medan de äldre sjunger allt från rock till pop, unisont och i stämmor.

Minikören (från 3 år)

Onsdagar: 15.30 - 16.00 i Avesta församlingsgård, Klockargården.
Körledare: Anna Risberg.

Kören för de yngsta barnen:

Med rytmikens byggstenar - gehör, rytm och rörelse - sjunger och leker vi till både kända och nya sånger.

Små framträdanden under trygga former:

Tre söndagar per termin, samt vid jul och lucia, medverkar kören i barn och familjegudstjänster.

Masungarna (6-10 år)

Onsdagar: 16.15-17.00 i Avesta församlingsgård, Klockargården
Körledare: Anna Risberg.

Här tränar vi enkel stämsång och breddar repertoaren. Vi sjunger allt ifrån ”vanlig sång” (det kan vara från schlagerfestival, visa) men provar även på klassisk & sakral sång så barnen för uppleva att rösten kan användas/låta på olika sätt i olika stilar. Vi dramatiserar även sånger och medverkar precis som Minikören i barn & familjegudstjänster 3 gånger per termin samt vid jul och lucia.

Boys Voice (killar från åk 1)

Tisdagar: 15.30-16.15 i Avesta församlingsgård, Klockargården
Körledare: Anna Risberg.

Celesta Young Voice (åk 4-6)

Tisdagar: 16.15 - 17.15 i Avesta församlingsgård, Klockargården.
Körledare: Anna Risberg.

Celesta kören (från åk 7)

Tisdagar: 17.40 - 19.00 i Avesta församlingsgård, Klockargården.
Körledare: Anna Risberg.

Celesta körerna är för barn och unga som har ett sångintresse och vill sjunga i stämmor.

Körerna arbetar med en blandad repertoar och framträder bland annat på temagudstjänster och ungdomsmässor. Då stämsång kräver mycket övning förutsätter kören hög närvaro.

Kontakta ansvarig körledare för mer information

Anna Risberg

Musikpedagog, Avesta-Grytnäs pastorat