Nyhet / Publicerad 8 oktober 2024 / Ändrad 11 oktober 2024

Minnesgudstjänster i våra kyrkor.

Alla helgons-dag den 2 nov. Bild Johannes Frandsen/Ikon

Välkommen till våra minnesgudstjänster.

Kl 15.00 Minnesgudstjänst i Axbergs kyrka. Präst är Mårten Eriksson. Axberg-Hovsta kyrkokör sjunger.

Kl 15.00 Minnesgudstjänst i Närkes Kils kyrka. Präst är Åsa Svanbäck. Sång och musik med Sven & Maria Landh och Kamilla Rosengren.

Kl 18.00 Minnesgudstjänst i Hovsta kyrka. Präst är Mårten Eriksson. Axberg-Hovsta kyrkokör sjunger.

Kl 18.00 Minnesgudstjänst i Ervalla kyrka. Präst är Åsa Svanbäck. Ervallakören sjunger.

”Lär du mig skog, att vissna glad                                                                                                  en gång som höstens gula blad:                                                                                                en bättre vår snart blommar,                                                                                                        då härligt grönt mitt träd skall stå                                                                                                och sina djupa rötter slå                                                                                                              i evighetens sommar.”

Sv psalmboken 304:1