15 minuter i soffan

På denna sida kan du ta del av samtliga avsnitt av programserien 15 minuter i soffan.

15 minuter i soffan - alla avsnitt

1. 15 minuter i soffan: Avsnitt 12

Publicerad 31 juli 2024

Kriminalvården har fått uppdraget att inrätta särskilda ungdomsfängelser som ska vara redo att tas i drift 1 juli 2026. Idag döms i regel ungdomar till sluten ungdomsvård, ett så kallat SIS-hem. Gudmund Erling delar med sig om sina tankar kring omställningen till ungdomsfängelsen och berättar om sitt arbete som fängelsepräst gentemot barn och unga som begår brott.

2. 15 minuter i soffan: Avsnitt 11

Publicerad 15 maj 2024

I det här avsnittet av 15 minuter i soffan svarar Helena Fingersen Nohle, präst, på vanliga frågor om kyrklig vigsel.

3. 15 minuter i soffan: Avsnitt 10

Publicerad 22 februari 2024

I detta avsnitt av 15 minuter i soffan berättar Håkan Bredinge, kommunpolis, om tryggheten för barn och ungdomar i området Hisingen.

4. 15 minuter i soffan: Avsnitt 9

Publicerad 20 februari 2024

I det här avsnittet av 15 minuter i soffan berättar Sofia Svensson, förskolerektor/skolchef, om förskolorna som drivs av Backa pastorat.

5. 15 minuter i soffan: Avsnitt 8

Publicerad 12 januari 2024

I det här avsnittet av 15 minuter i soffan samtalar de goda vännerna Maria Svenungsson, pedagog i Backa församling och Cecilia Hjort Brandell, diakon i Lundbyförsamling, om de krav och möjligheter som kretsar kring julen.