Körer för barn och ungdomar

På denna sida kan du ta del av de barnkörer som erbjuds för barn i Backa pastorat. Samtliga verksamheter på denna sida kräver anmälan och sker terminsvis. Om du är intresserad av någon verksamhet är du välkommen att kontakta körledaren för mer information.

Småstjärnorna i Glöstorpskyrkan

Kör för dig som är 6-9 år. Vi varvar lek med roliga sånger. Ibland uppträder vi i Glöstorpskyrkan vid familjegudstjänster. Ons 15.00, Glöstorpskyrkan. Anmälan krävs.

Regnbågen i Säve

För dig som går i fjärde till och med sjätte klass. Musikverksamhet med kreativa uttryck och med barnets perspektiv i fokus. Lov och studiedagar stängt. Anmälan krävs.

Körlek i Backa

Musik på ett lekfullt sätt, med sång, rytmik och musiklekar. För barn födda 2018 och 2019. Måndagar 16.45-17.15. Anmälan krävs.

Hemliga klubben i Säve

För dig som går i förskoleklass till och med åk 3. Kreativ verkstad med barnets perspektiv i fokus. Lov och studiedagar stängt. Anmälan krävs.

Barnkör i Backa

För dig som går i åk. 1 och uppåt och som gillar att sjunga och gärna träffar andra som också älskar musik. Ett par gånger per termin är vi med och sjunger i Backa kyrka. Måndagar 17.15-18, Backa församlingshem. Anmälan krävs.