Foto: Julia Högefjord Åslund

S:t Olofskören

S:t Olofskören är Säve kyrkas kör, som sjunger i gudstjänster och musikgudstjänster. Repertoaren är blandad och sträcker sig från klassisk kyrkomusik till visa och jazz. Hör gärna av dig om du vill pröva på att sjunga!

Undrar du över varför vi heter S:t Olofskören? Körens namn har sitt ursprung i att Säve kyrka helgades åt Sankt Olof när den byggdes på medeltiden.

Tid: Tisdagar kl. 18.45-20.45
Plats: Säve församlingshem
Terminsstart HT 2024: 27 augusti

Välkommen att göra en intresseanmälan om du är intresserad av att vara med!

S:t Olofskören

Utan dina andetag

"Utan dina andetag" framförd av S:t Olofskören. Text och musik: Joakim Berg, arr: Jens Claesson.

S:t Olofskörens sommarhälsning 2022

Ta del av en digital sommarhälsning från S:t Olofskören. "Vilar glad i din famn" av Kristina Lugn och Benny Andersson. Arrangemang av Jens Claesson. Trevlig sommar!

S:t Olofskörens sommarhälsning 2021

Ta del av en digital sommarhälsning från S:t Olofskören. "När solen färgar juninatten" av Sven-Erik Magnusson och Torleif Styffe. Arrangemang av Jens Claesson.