Någon håller i en finsk bibel.

Sverigefinsk verksamhet

Den huvudsakliga verksamheten sker i Glöstorpskyrkan på Tuve torg - tvåspråkiga gudstjänster, gemenskapsgrupper och möjlighet till samtal och stöd på finska. På denna sida kan du läsa mer om den sverigefinska verksamheten i Backa pastorat.

Andakt på Glöstorpshöjden

På Glöstorpshöjden finns två finska avdelningar. En gång i månaden besöker Backa pastorat dessa och håller i en andakt som alla boende gärna får delta i.

Tervehdys / Hälsning

Hyvää syksyn jatkoa teille. Tervetuloa seurakuntamme toimintaan. / God fortsättning på hösten. Välkomna till församlingens verksamheter.

Samtal och stöd på finska

Prata med finskspråkig präst eller delta i pastoratets finska gemenskap- och samtalsgrupp. På denna sida kan du även läsa mer om Svenska kyrkans Sverigefinska telefonjour.

Vad gjordes 2022 och vad är möjligt 2023?

I detta dokument kan du läsa om vad som gjordes inom den sverigefinska verksamheten under 2022 och vilka möjligheter som finns för 2023.

Reijo Oivaeus

Glöstorpskyrkan, Tuve kyrka, Finskspråkig präst, Backa pastorat