Foto: Magnus Aronsson

Vad handlar det om?

Välkommen med på en resa som handlar om att göra nya insikter, lära känna dina vänner bättre, hitta nya kompisar, upptäcka nya sidor hos dig själv och börja ana lite mer om vem Gud är och vad det har med ditt liv att göra.

Du kommer att få prata om livets små och stora frågor tillsammans med andra i din ålder och även de som är lite äldre.

Konfirmation handlar om kristen tro och kristen tro handlar om ditt liv och dina frågor, Det som är viktigt för dig är också viktigt i kristen tro.

Genom att vara med på konfirmation med Bälingebygdens församling tar du första steget på den här resan.

Vem kan vara med?

Du som i höst börjar i 8:an eller är äldre.

När börjar det?

Torsdag den 7 november kl. 18.30-21.00, församlingsgården i Bälinge.

Informationsträff

Informationsträff för konfirmander och vårdnadshavare. Torsdag den 28 november kl. 18.30, församlingsgården Bälinge.

Kostnad?

Det är gratis att konfirmera sig.

Anmälningsblankett

Hur ser upplägget ut?

Se kalender

Tankar om konfirmandtiden
Läs vad tidigare konfirmander skrivit.
Läs mer här!

Frågor?