Foto: Johannes Frandsen

Ideellt engagemang

I Barkåkra församling har vi olika ideella grupper: Vapenhuskaffe, Diakonigruppen, ACT Barkåkra och Vägkyrkan som den som vill får engagera sig i. Vi tar alltid emot nya ansikten med öppna armar.

Vapenhuskaffe

Vid varje gudstjänst serveras kaffe och kaka. Personerna i den här gruppen är de som kokar kaffe och serverar det tillsammans med kakor. Vi träffas två gånger per år, en tisdagskväll, för att planera och ytterligare ett tillfälle för att äta middag tillsammans. Nästa möte är 24/11 kl.17 i Barkåkra församlingshem. Välkomna!

Diakonigrupp

Tillsammans hjälps vi åt på våra Caféer i Skälderviken och i Vejbystrand samt på Viktoriagården. Det görs även besök till personer som är ensamma samt delas ut julblommor. Vi träffas fyra gånger per år för planering samt äter en jultallrik efter att alla julblommor är utdelade.

ACT Barkåkra

Varje år har ACT två insamlingar i fastetid och i jultid. Gruppen samlar in pengar till behövande runt om i världen, exempelvis genom julmarknaderna i Skälderviken och Vejbystrand samt vid frukostmöten med föreläsning. Vi träffas cirka fem ggr/år samt vid en middag.

Vägkyrkan

Varje sommar är kyrkan bemannad under juli månad för samtal, fika och andakt under måndag, onsdag och torsdag kl.13-17 samt vapenhuskaffe efter gudstjänsten på söndagar. Vi träffas en gång för planering och en gång för utvärdering och middag. Nästa möte är i maj 2023. Välkomna!

Är det någon av grupperna du är intresserad av att vara med i eller har du något annat förslag på aktivitet du skulle vilja genomföra och vara en del av?
Kontakta diakon erica.svensson@svenskakyrkan.se.