Ungdom

Kom och träffa vänner i ett välkomnande sammanhang.

UNGDOMSGRUPPEN
Är du 13 år eller äldre och gillar att hitta på saker?
Då finns ungdomsgruppen! Ungdomsgruppen träffas varje onsdag och vi bestämmer tillsammans vad vi ska göra. Allt från att pyssla, ”softa i sofforna”, baka med mera. Vi äter någonting varje gång. Kom som du är, ta med en kompis om du vill och häng med! Ibland har vi aktiviteter som kräver anmälan, då meddelar vi detta i god tid!

Det här är en grupp för ungdomar från 13 år och uppåt.
Onsdagar kl.18:00-20:00.
VAR: Vejbystrands församlingshem

HÅLLPLATS: LIVET
 Vi vänder oss till dig som går i åk 3 på gymnasiet och/eller är mellan 18 och 25 år. Du är på väg ut i vuxenlivet, kanske ska du flytta hemifrån, börja studera eller arbeta inom kort.

Att vara vuxen innebär nya och fler relationer att förhålla sig till såsom kollegor, studiekamrater en livspartner och så vidare. Hur hanterar man alla dessa relationer? Räkningar, försäkringar, a-kassa, studielån – man kan känna att man drunknar i ansvar. Vi är en grupp som träffas för att dela erfarenheter och tips och stötta varandra genom starten på det vuxna livet. Vi finns där tillsammans för varandra för att reda ut begreppen.

NÄR, VAR, HUR?
Vi ses i Vejbystrands församlingshem cirka en söndag i månaden mellan 18.00 och 20.00. Kom som du är, myskläder fungerar utmärkt! Vi bjuder på fika och dryck.

FÖLJANDE DATUM TRÄFFAS VI:
20 oktober
17 november