Kyrktur

Den andra kyrkturen i sommar går till bibelns värld, utanför Ängelholm, tisdag 20 augusti. Dagsprogrammet ser du längre ned på sidan. Sista dag för anmälan 13 augusti. Välkommen med på färden.

Utflykt till Bibelns Värld- Tisdag 20 augusti

Avfärd: kl.9.00 från Berga församlingshem
Hemkomst: Ca 16:00
Kostnad: 350 kr
Sista anmälningsdag: 13 augusti.
Du anmäler dig genom att ringa till  diakoniassistent: Krystyna Wladyko:
076-142 14 04

I Bibelns Värld, på en gård i Starby (utanför Ängelholm) får man uppleva Bibeln med alla sinnen. Med en proffsig pedagogisk upplagd guidning och dramaspel får man del av Bibelns berättelser från Gamla Testamentet och Jesu liv.
Berga pastorat konfirmander har besökt platsen i våras och nu erbjuder vi en resa för dig som vill följa med på den spännande resan.
Gångvägarna på anläggningen är hårdgjorda och anpassade för att kunna beträdas med rullator och rullstol. I samlingssalen med stor Jerusalem-modell finns hörslinga.
Efter vårt besök på Bibelns värld äter vi på Hamnkrogen i Ängelholm.

Välkommen med på färden!
Krystyna Wladyko & Magnus Hullfors

Välkommen med på färden!
Vik. diakoniassistent  Krystyna Wladyko
T.f kyrkoherde Magnus Hullfors

Torsdagen den 27 juni- Värnamo med Vandalorum samt ” Pelarsalen”, Svenska kyrkan.
Kl 11 Avresa från Berga församlingshemmet, i Lagan.
KL 11.30    Rundvandring på Vandalorum, Värnamo bl.a. Garden Futures. Design som växer.
Kl 12.30    Lunch på Vandalorum
Kl 14  Besök i ”Pelarsalen”, Svenska  kyrkan  i Värnamo med, café,  affär, verkstad, bageri mm.  Information.
Ca kl  14.45  Eftermiddagsfika i café/affären.
Ca kl 16.30 Hemkomst

Kostnad: 250 kr
Sista anmälningsdag 20 juni.
Du anmäler dig genom att ringa diakoniassistent Krystýna Wladyko.

Tisdag den 20 augusti
Den andra turen går till Bibelns värld, utanför Ängelholm. Då åker vi kl 9.00 från Berga församlingshem och återkommer ca 16:00.