En mikrofon står uppställd för en konsert i kyrkan.

Kyrkokörer

Vill du vara med och sjunga i kör? Nu är alla våra körer igång igen för höstterminen 2024. Varmt välkommen både gamla och nya sångare!

Musik

Berga pastorat har ett rikt musikliv där våra kantorer tillsammans med präster och församlingarnas körer ofta arrangerar sång- och musikgudstjänster med ett blandat program. Allt från klassisk musik till country, ABBA, julkonserter mm.

Vill du vara med och sjunga i kör? välkommen med! Nedan finns information om våra olika körer och har du frågor finns kontakt till våra musiker längre ned på sidan.

Pastoratets körer

Berga kyrkokör

Vi övar på onsdagar kl 18 i Berga församlingshem med start onsdag den 4 september. Välkommen!

Bolmsö & Tannåkers kyrkokör

Övningstillfällen: tisdagar kl 19-21 i Tannåkers församlingshem. Höststart, tisdag den 3 september. Välkommen!

Vittaryd & Dörarp kyrkokör

Vi övar på torsdagar kl 18-20 i Vittaryds församlingshem med start den 29 augusti. Välkommen!

Olle  Heverius

Olle Heverius