Sommaren 2024 i Berga pastorat

Här får du en samlad bild vad som är på gång i sommar. Nytt för i år är att vi har guidade turer i Vittaryds kyrka. Varmt välkommen till våra gudstjänster och mötesplatser i sommar.

Symboljakten

Under sommaren kan du gå på symboljakt i våra kyrkor och i många andra kyrkor i Växjö stift. Upptäck kyrkan - gå på upptäcktsfärd. Temat på årets symboljakt är Dopet

Sommarkyrka i Tannåker 2024

Under några sommarveckor inbjuder Tannåkers församling till café i församlingshemmet. Turister och närboende samlas för att inta kaffe och våfflor på den fina altanen vid församlingshemmet. På torsdagskvällarna dessa veckor bjuds på sommarmusik i kyrkan. På sidan kan du läsa mer om öppettider. Varmt välkommen!

Familjekvällar

Välkommen till familjekväll i Berga och Bolmsö kyrkor i sommar. Bolmsö kyrka: måndag 17 juni och 24 juni. Berga kyrka: tisdag 25 juni och onsdag 26 juni  Dropin och droput mellan kl 17-19.

Musik i sommarkväll 2024

Varmt välkommen till en sommar full med musik i Berga, Dörarps och Tannåkers kyrkor.

Sjöviken, Bolmsö

Våffelcafé på Sjöviken

Bolmsö församling inbjuder till våffelcafé på Sjöviken, Bolmsö bygdegård. Onsdag 26 juni, kl 18:30. Countryparet Karin och Rickard Johansson från Attarp utanför Örkelljunga kommer med en blandning av country och läsarsånger. Andakt: Sven-Åke Fyhrlund. Välkommen!

Kyrktur

Den andra kyrkturen i sommar går till bibelns värld, utanför Ängelholm, tisdag 20 augusti. Dagsprogrammet ser du längre ned på sidan. Sista dag för anmälan 13 augusti. Välkommen med på färden.

Promenader i Berga pastorat

Promenad och gemenskap på Bolmsö möts tisdagar jämna veckor. Från och med juni möts vi på andra platser på Bolmsö och ser nya omgivningar under våra vandringar. (Program finns längre ned på sidan) Vandrarna i Lagan. Onsdagar kl 10:00. Vi möts utanför Berga församlingshem. Välkommen med!

Pilgrimsvandring

Nästa pilgrimsvandring är söndag den18 augusti kl 16.  Vi möts utanför församlingshemmet i Dörarp. Ta gärna med dig fika på färden. Under våra vandringar brukar vi stanna upp för läsning och reflektion. Vi avrundar våra vandring med pilgrimsgudstjänst i kyrkan.  Välkommen.

Guidade turer i Vittaryds kyrka

Onsdagarna i veckorna 27-30, erbjuder vi guidade turer i Vittaryds kyrka mellan kl 14:00-16:30. Fika serveras utanför kyrkan och det blir andakt kl 16:30. Välkommen!

Ett kakfat och två kaffekoppar står uppdukade på en gul duk.

Sommarkyrka på Bolmsö

Torsdag den 8 augusti kl 19:00. Välkommen till Bolins ladugård på Prästgården 2. Det blir sång, musik och andakt. Medverkan av Anna och Mattias Hultberg. Medtag eget fika. Välkommen! Hälsningar Bolmsö församlingsråd.

Ekumeniska gudstjänster

Nästa ekumeniska gudstjänst äger rum den 25 augusti kl 15:00 i hembygdsparken, Lagan. Medverkande från alla kyrkorna. Kaffeservering. Välkommen!