Mat i Parken-avslutning med skaldjur onsdag den 18 september

Nyhet Ändrad

Istället för kräftskiva

Pga av tillgången (som är i princip obefintlig) och priserna (som är skyhöga) på kräftor ändrats drastiskt sedan i fjol så måste vi tyvärr ställa in vårt annars årliga matevent "Kräftskiva". Vi vill naturligtvis erbjuda något annat istället, så vi ändå får äta god mat tillsammans kring pyntade bord och kanske sjunga nån sång... Därför så har vi en Mat i parken-avslutning med skaldjur!

Efter veckomässan den 18 september träffas vi ute i parken för att umgås och äta tillsammans. Veckomässan börjar kl 18 och slutar ca 18:30, därefter hjälps vi åt att duka fram maten under träden i vår fina park.

Mat i parken hör ihop med veckomässan kl 18:00 och är inte ett fristående matevenemang.

Mat i parken-avslutning med skaldjur den 18 september

börjar med mingel kl. 18:30 och vi sätter oss till bords kl. 19. Kvällen har traditionella svenska inslag. Anmälan senast torsdag den 12 september till berlin@svenskakyrkan.se så att vi kan planera hur mycket mat som kommer gå åt. Det går också bra att komma oanmäld.

Pris den 18 september är högre pga av att inköpspris på skaldjur är högt:
€ 25,- icke medlem
€ 20,- för medlemmar i Victoriaförsamlingen 2024
€ 15,- för medlemmar i Victoriaförsamlingen 2024 som samtidigt också är pensionär, arbetslös eller student

Om du har svårt att ha råd kan du kontakta någon av våra präster Pamela, Ina eller Amanda så löser vi det tillsammans.

Varmt välkommen!