Nyhet / Publicerad 25 juni 2024

Samtalsgrupp för småbarnsföräldrar

Är du småbarnsförälder i Berlin? Nu startar vi en grupp för dig! Vi träffas och delar erfarenheter, utmaningar som att räcka till för allt en vill, vi pratar om ensamhet och relationer, flerspråkighet m. m.

Vi träffas tisdagarna den 10 september, 8 oktober, 12 november och 10 december kl 19-20:30 i kyrkoherdebostaden där det serveras te och mackor.

Det finns plats för 10 personer att vara med. Samtalsledare är prästen Ina Lindgren och Lisa Nyström-Sköld. Lisa är från Stockholm och bor i Berlin sedan 2017. Hon har två barn som går i Victoriaförsamlingens förskola/Svenska skolan i Berlin och är med i kyrkorådet.

Det är tänkt att gruppen fungerar som en fast grupp under hösten men det är inget krav att vara där varje gång. Vi träffas kvällstid för att göra det tillgängligt för arbetande föräldrar att kunna vara med i de fall en partner/barnvakt har möjlighet att ta hand om barnet.

Ställ gärna dina frågor och funderingar och anmäl dig senast onsdag 4 september till Ina Lindgren på katarina.ina.lindgren@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen!