Projektkör

Ibland anordnar Bjärke församling körprojekt. Oftast en helg plus någon ytterligare övning. Tanken är dels att man skall få prova på att sjunga i kör, dels att få möjlighet även om man har svårt att hinna med körsång i vanliga fall. Många gånger sker ett projekt även i samarbete med någon intressant artist eller inspiratör.

Ungdomskörshelg har arrangerats vid några tillfällen. Förhoppningen är att detta skall återkomma regelbundet.

Gemensam kör – dvs våra egna kyrkokörer tillsammans sjunger ett par-tre gånger varje år. Här finns också möjlighet för den som vill prova på.

Ta gärna kontakt med våra körledare:

Körledare

Jens Claesson

Kyrkomusiker, Organist

Mer om Jens Claesson

Bjärke församlings organist. Körledare för Magra och Stora Mellby kyrkokörer. Spelar på gudstjänster och vid kyrkliga handlingar.

Sara Köröndi

Kyrkomusiker, Kantor, Barnledare

Mer om Sara Köröndi

Spelar på gudstjänster och vid kyrkliga handlingar. Körledare för Antens kyrkokör.

Johan Mellgren

Kyrkomusiker, Kantor

Mer om Johan Mellgren

Körledare för Långareds och Erska kyrkokörer och för AllaFårSjunga-kören. Spelar på gudstjänster och vid kyrkliga handlingar m.m.