Skolverksamhet

Årskurs 1: Julen - En upplevelsevandring genom Bibelns berättelser som ligger till grund för vårt julfirande.

Årskurs 2: Påsken - En upplevelsevandring genom Bibelns berättelser som ligger till grund för vår påskhögtid.

Årskurs 3: Kyrktur -  Då besöker vi församlingens fyra kyrkor. Vi berättar om  kyrkorummets användning och symboler, tittar på kyrkogårdens historia och vi informerar om kyrkans sång och musik. (genomförs i slutet av september)

Årskurs 4: Kyrkans högtider - Vi berättar om de kristna högtiderna man firar inom Svenska kyrkan. Genom drama och samtal så får eleverna möjlighet att befästa sin kunskap.

Årskurs 5: Allhelgona och Halloween - Vi åker till en kyrkogård och diskuterar hur ser det ut på en kyrkogård och vad gör man där? Varför har man begravningsceremonier? Vad händer efter döden? Vad är Allhelgonahelgen för något och vad är Halloween?

Årskurs 6: Bjärred, då och nu -  En tidsvandring från 1700-talets Bjergård till dagens Bergagård. Vi reser genom tiden och ser hur Bjärred växte fram.

Årskurs 7-9: Vi finns tillgänglig om ni vill ha besök eller prata om ett särskilt ämne.

Vid frågor kontakta:

Christina Eriksson (åk 1-3)
Tel. 046-440 41 60
E-post: christina.eriksson3@svenskakyrkan.se