Vill du ha en uppgift?

Man får så mycket när man ger av sig själv! Församlingen är en gemenskap där du kan dela med dig av dig själv och det du kan, få nya upplevelser vänner och dessutom lära dig en massa.

Det behövs ideella medarbetare för att kunna genomföra Bergacafé, dels det praktiska serveringsarbetet, och dels att föreslå olika idéer till program.

I gudstjänsterna behövs gudstjänstvärdar som välkomnar dem som kommer, eller gör och serverar kyrkkaffe.

Fadder vid Jonasgårdens gudstjänster? Faddern hjälper till att påminna på ”sin” avdelning om att det är gudstjänst, och hjälper sedan de boende som vill vara med på gudstjänsten, att ta sig till Café Hans Jonas (inne på Jonasgården). Det betyder att man antingen kör rullstol, eller går med den som kan gå själv men inte hittar i huset. Vi träffas första onsdagen i varje månad (samt en extra gudstjänst vid påsk och jul), kl. 10-12. Låter detta som något du skulle vilja prova på?

Vill du hjälpa någon som behöver dig? I Bjärreds församling finns människor som har svårt att ta sig till platser där man träffas och umgås. Därför behöver de någon som regelbundet håller kontakt med dem. Det kan röra sig om ett telefonsamtal då och då, en promenad, hjälp att ta sig till Bergagården, eller besök.

Har du gröna fingrar? Vill du ta hand om våra krukväxter, dekorera på borden i Bergagården, och fixa/odla blommor till altaret i kyrkan?

Tycker du om att laga mat eller baka? Till särskilda arrangemang behöver vi ibland någon som kan matlagning, bak, och servering.

Vi har också sopplunch regelbundet, där några tillsammans kokar och serverar soppan. Vill du bli en av dem?

Vad skulle du tycka om att göra? I församlingen finns många olika uppgifter, och kanske gör vi inte just nu, det som du skulle vilja bidra med. Med din insats kanske det blir möjligt.

Du får utbildning för uppgiften, och en kontaktperson/handledare så länge uppdraget pågår. Har du tid över? Låter detta som något du skulle vilja göra? Vill du veta mer? Hör av dig till:

Vill du bli kontaktad? Skriv dina uppgifter här:

Jag är intresserad av:

Gunilla Gottsäter

Bjärreds församling

Diakon

Mer om Gunilla Gottsäter

Jag är diakon i församlingen. Mitt arbete består mycket av samtal med människor i livets olika skeden. Det kan vara både enskilda samtal och samtal i grupper. Som diakon har jag naturligtvis tystnadsplikt. Till mina uppgifter hör också att arbeta med att församlingen får vara en plats för gemenskap som t ex i våra öppna träffar dit alla är välkomna.

Anna Kristiansson

Bjärreds församling

Präst

Mer om Anna Kristiansson

Jag är komminister och har tillsammans med vår diakon hand om kontakten med sjukvård och äldreomsorg i Bjärred.Jag håller i pilgrimsvandringar, korta och längre. Jag har så klart också dop, vigslar, begravningar, konfirmander och diverse gudstjänster.