Lapidariets västra del, östra sidan

Gravhäll till vänster

Gravhällen saknar inskription i det centrala partiet. Den övre delen av gravhällen saknas. Gravhällen har dekor/symboler med akronymen INRI inom en cirkel, med korsarmar som avslutas inom en cirkel samt ett timglas nedtill.

Gravhäll i mitten

Gravhällen har dekor/symboler med akronymen INRI inom en cirkel, samt timglas flankerade av kors nedtill. Inskription: HAR WNDER LIGGIA BEGR FNA MAS NILSON RAM SIÖ HELIN ANDERSDO TTER OCH H BAR BABRO ERSDOTTER ANO 1673. (Nusvensk tolkning: Här under ligger begravna Mats Nilson Ramsjö, Helin Andersdotter och hustruns barn Babro Ersdotter Anno 1673.) På textbandet runt stenens kant: Jagh vet att min förlossare lefver och han skal på sistone upveckia migh av iordene. (Job 19:25).

Gravhäll till höger

Här återfinns inskriptionen delvis inom den centrala cirkeln. Korsarmarna avslutas med cirklar med symbolen timglas. Inskription: ANO 1670 (osäker datering då den sista siffran delvis saknas) JÖNS ERKSON HVSFYV (F:et tycks vara bakvänt). ANDERS DOTT.