Storyspot - Berättelser i din kyrka

Lyssa till historien om Himladrottningen i Viksta kyrka och om Agneta Horn i Björklinge kyrka.

Lyssna till en spännande historia i appen Storyspot! I Björklinge och Viksta kyrkor kan du scanna en kod och få tillgång till en historia i respektive kyrka.

Under mer än tusen år har vi samlat på spännande berättelser och historier om och kring våra kyrkor. Nu kan du lära dig mer om fru Ramborg, Sko-Ella, mystiska gubbvalv, romantiska öden utan kända slut och andra mer eller mindre osannolika historier på olika ställen i Sverige.

Storyspot är en digital tjänst där alla som vill kan dela med sig av korta ljudberättelser genom att koppla dem till platser. Genom att ladda ner appen ”Storyspot” gratis i din smarta telefon så får du möjlighet att lyssna på olika berättelser.

Kartbild över Uppland med markerade platser

Berättelser i Uppland

Här hittar du en lista med berättelser från Uppland i Storyspot.