Våra kyrkor

Här kan du läsa lite om våra kyrkor

Tiveds kyrka

Tiveds kyrka vid Undens strand anses av många ha pastoratets vackraste läge. Den tog lång tid att få tillstånd att bygga, men uppfördes till sist på rekordtid en sommar 1847 av frivilliga tivedsbor och byggmästare Anders Pettersson från Värsås.

Efter pastoratsregleringen 2014 har Bodarne pastorat inte mindre än sju kyrkobyggnader.

Vid Borasjön, där Ramundeboda kyrka låg tidigare, finns det också kvar klockstapel, gravkapell och kyrkogård.

I Ramundeboda, Finnerödja, Tiveds och Skagershults kyrkor firas gudstjänst hela året. De övriga platserna används till gudstjänst enstaka söndagar, och till kyrkliga handlingar. Vandrarnas kapell används också som sommarkyrka, med program under sommarveckorna.