Närbild på en fiol.

Musikprogram

Tider för konserter och andra musikarrangemang i Svenska kyrkan i Boden.

Klicka på det evenemang du är intresserad av för att veta mer.

Om inget annat anges har våra musikevenemang fri entré.

Uppdateras allt eftersom med fler arrangemang. Med reservation för ändringar.

En humla som sitter i en blomma.

Med livlig värma

Onsdag 10 juli kl. 18.00 i Mikaelskyrkan - musik i sommarkvällen med Elli Lindgren, Andreas Degerman och Jonas Wasserman. Servering.

Kyrkoherde Luisa Landewall iklädd en röd kappa står i porten till Överluleå kyrka.

What a wonderful world

Torsdag 11 juli kl. 19.00 i Överluleå kyrka - Luisa Landewall och Jonas Öberg bjuder på en härlig sommarblandning av kända örhängen!

Blommor

Med livlig värma

Söndag 14 juli kl. 18.00 i Edefors kyrka - Musik i sommarkvällen med Elli Lindgren, Andreas Degerman och Jonas Wasserman. Servering.

Saxofon

Sommarmusik

Torsdag 18 juli kl. 19.00 i Överluleå kyrka - Musikaliska sommarblomster på saxofon och gitarr med Niklas Haak och Stefan Wester. Fikaservering från kl. 18.30

Blommor på en sommaräng i solsken.

Musik i sommarkväll

Tisdag 23 juli kl. 19.00 - Blandad sommarmusik för liten och stor med Niklas och Mona Thorneus.

Sommarmusik - I en norrländsk sommarbris

Torsdag 25 juli kl. 19.00 i Överluleå kyrka - Med Elisabet Melander, sång, Håkan Wyöni, gitarr och Tommy Scotte, kontrabas.

En humla samlar nektar från blommorna.

Sommarcafé - musik i sommarkväll

Onsdag 26 juni kl. 19.00 i Rörvikskyrkan - Trio Cantabile, sång, Alvina Kjerrulf, tvärflöjter, Kjell Sandbergs Swingorkester

Bredåkers kyrka på sommaren.

Musik i sommarkvällen

Onsdag 31 juli kl. 18.00 i Bredåkers kyrka - Andreas Printz spelar och berättar kring musik på flöjtpositiv, orgel och piano. Fikaservering.

Augusti

En person spelar valthorn.

En musikalisk tidsresa

Torsdag 1 augusti kl. 19.00 i Överluleå kyrka - Klassisk musik från olika århundraden med Teodor Stenlund, valthorn, och Erik Staflin, piano. Fikaservering.

Närbild på smörblommor.

Musik i sommarkvällen

Söndag 4 augusti kl. 18.00 i Edefors kyrka - Andreas Printz spelar flöjtpositiv, orgel och piano. Andakt och fikaservering.

Musikgudstjänst

11 augusti kl. 19.00 på logen i Sörbyparken - med Erik Ziewersson och Lena Stenlund.

Orgelkonsert

Söndag 1 september kl. 16.00 i Överluleå kyrka - fransk musik framförd av Johannes Bergqvist.

I samarbete med:

Sensus
En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Musik

Svenska kyrkan i Boden erbjuder ett stort musikaliskt utbud, både för dig som själv vill deltaga i en kör eller orkester, och för dig som njuter av att lyssna på konserter och andra musikarrangemang.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.