En grupp människor vandrar på led genom skogen.

Pilgrimsvandring

I Matteuskyrkan finns en pilgrimsgrupp som ger sig ut på tur en gång i månaden. Välkommen till ett spännande möte med naturen, Gud, andra vandrare - och dig själv!

Söndag 13 oktober kl. 15.00-17.00

Denna gång vandrar vi till Öngårdsberget och i skogarna runtomkring . En vandring på ca 4 km,  delvis längs vägar men också på skogsstigar och en del vandring uppför berget. Från Öngårdsberget är det en fantastisk utsikt över Buddbyträsket, Buddbyn och Svartbjörnsbyn.  Vi delar tankar om tro och livet och kommer varandra och naturen nära.

Samling 15.00 vid Matteuskyrkan för samåkning. Ingen anmälan behövs. Ta med eget fika, nåt att sitta på och skor med bra grepp.

Pilgrimsvandring är en utflykt där man i stilla takt färdas till viktiga platser. Det ger en möjlighet att ta en paus från det vardagliga livet och se saker ur nya perspektiv. Ordet pilgrim kommer från latinets ”peregrinus” som betyder främling. Som pilgrim lämnar man det välbekanta och söker sig mot det okända. Under resan möter man nya upplevelser, människor och insikter, både ensam och tillsammans med andra.

Så häng med på någon av våra pilgrimsvandringar och utforska vad en pilgrimsvandring kan erbjuda dig. Det är helt gratis, och du behöver inte anmäla dig på förhand.

Om du vill kan du skriva upp dig på vår e-postlista, så får du ett mejl i god tid innan nästa vandring!

A pilgrim is a wanderer with purpose.

Herre, visa mig din väg och gör mig villig att vandra den.

Heliga Birgittas bön

Ja, jag vill få ett mejl när det är dags för nästa vandring!

Magdalena Einarsson

Diakoniassistent, Matteuskyrkan, Svenska kyrkan Boden

Carina Westbrandt

Matteuskyrkan, Församlingspedagog, Svenska kyrkan Boden

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.

Matteuskyrkan

Matteuskyrkan vill vara en mötesplats för både människor och Gud.

Veckans gudstjänster och aktiviteter

Information om kommande veckas verksamhet i Svenska kyrkan i Boden.