En diakon sitter ner och samtalar med någon.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Samtalsboden

Behöver du någon att prata med? Eller är det svårt att få pengarna att räcka till? Här finns möjlighet till samtal, rådgivning och ekonomiskt stöd. Det är kostnadsfritt och öppet för alla, oavsett vem du är eller vad du tror på.

Sommarstängt på Samtalsboden

Under juli månad är Samtalsboden sommarstängd. Vi har diakoner i tjänst hela sommaren, och om du vill nå någon av dem är du välkommen att kontakta expeditionen på 0921-77500 eller bodens.pastorat@svenskakyrkan.se. Är ditt ärende akut - hör av till jourhavande präst på svenskakyrkan.se/jourhavandeprast.

Här finns möjlighet till själavård, kris– och stödsamtal när livet ställer stora krav. Varje människa är unik. Tillsammans kommer vi bestämma samtalens inriktning och hur kontakten ska läggas upp. Samtalen sker under tystnadsplikt och är kostnadsfria.

Plats: Samtalsmottagningen, Snorresgränd 4, Boden
Samma ingång som till Hela människan

En skugga på en tegelvägg av någon som skriver på sin mobiltelefon.

Kontakta Samtalsboden

Här finns ett kontaktformulär för att enkelt nå Bodens samtalsmottagning. Vill du hellre ringa eller besöka oss går det naturligtvis också bra.

Två personer som samtalar.

Vara människa

Alla människor möter någon gång i livet tuffa perioder, och då är det viktigt att ha någon att prata med. Här finns utbildade medmänniskor för kostnadsfritt samtalsstöd i både kris- och vardagssituationer.

Ekonomi

För dig som är i en ekonomiskt utsatt situation eller behöver rådgivning i ekonomi.

Ny i Boden

För dig som behöver rådgivning i din eller din anhöriges asylprocess, är intresserad av integrationskurser eller vill ha hjälp med ansökan om anknytning.

Jourhavande präst pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Själavård

Du som hamnat i en tuff livssituation eller vill ha hjälp med att räta ut livets frågetecken är varmt välkommen att träffa någon av våra präster eller diakoner.