Familj som tänder ljus på kyrkogården.

Sorgegrupp för anhöriga

Att mista en anhörig är svårt på många sätt. Ibland kan det kännas bra att få dela erfarenheter med andra som upplevt en liknande situation.

Svenska kyrkan i Boden erbjuder kontinuerligt samtalsgrupper för sörjande. Det är en enkel och kravlös gemenskap där det finns möjlighet att byta tankar och erfarenheter med andra som upplever sorg. Deltagandet är kostnadsfritt.

En tid efter begravningen skickas en inbjudan till sorgegrupp ut till närmast anhörig.

Tystnadslöfte
I gruppen avges ett tystnadslöfte så att alla kan känna en trygghet i att det som sägs stannar mellan deltagarna.

Träffar
Gruppen träffas vid fem eller sex tillfällen och leds oftast av en präst och en diakon.

Anmälan till sorgegrupp

Stöd och samtal för dig som förlorat ditt barn

I Svenska kyrkan i Boden anordnar vi regelbundet samtalsgrupper för dig som förlorat ditt barn.

Annika Berglund

Mariakyrkan, Diakon, Svenska kyrkan Boden