För vuxna

Vill du möta andra människor för att tala om allt som hör livet till? Hos oss hittar du caféer, körer, mångkulturella mötesplatser, och andra slags verksamheter för vuxna.

Handarbetsgrupper

Gillar du att arbeta med händerna? Eller vill du lära dig lägga upp din första maska? Välkommen till någon av våra handarbetsgrupper!

Pilgrimsvandring

I Matteuskyrkan finns en pilgrimsgrupp som ger sig ut på tur en gång i månaden. Välkommen till ett spännande möte med naturen, Gud, andra vandrare - och dig själv!

Mat för män

En studiecirkel som speciellt riktar sig till män. Vi håller till i Församlingshemmet i Gunnarsbyn.

Öppna mötesplatser

Trivsamma mötesplatser som är gratis, öppna för alla och där ingen anmälan behövs. Kom varje gång eller de gånger det passar dig.

Meditation

Meditation är en metod för inre vila, stillhet, och ordlös bön. Nu finns det möjlighet att få prova på eller fortsätta med meditation.

Mångfaldens trädgård

Är du intresserad av biologisk mångfald? Vill du vara med och skapa en trivsam plats för insekter, växter, människor och djur? Eller längtar du kanske efter att lära dig mer? Välkommen till Mångfaldens trädgård i Matteuskyrkan!

Samtalsgrupper

Vad är meningen med livet? Går det att förlåta allt? Vad händer när man dör? Vem är Jesus? Vad handlar söndagens text egentligen om? Svenska kyrkan i Boden erbjuder samtalsgrupper kring olika teman där samtalet alltid står i centrum.

Vuxenkör

Kom och sjung! Här finns körer både för dig som är nybörjare och dig som redan har koll på noterna.

Hos oss finns en öppen HBTQIA+ samtalsgrupp i Matteuskyrkan, där vi kan prata om allt mellan himmel och jord.

Luncher

Under varje termin finns det möjlighet att samlas i olika kyrkor eller församlingsgårdar och äta en god bit mat.

Sorgegrupper

Att mista en anhörig är svårt på många sätt. Ibland kan det kännas bra att få dela erfarenheter med andra som upplevt en liknande situation.

Kreativt café

Gillar du att måla? Vill du inspireras och möta andra i samtal? Nu kan du anmäla dig till höstens kreativa café, där vi samtalar och målar i akvarell och akryl. Nybörjare är lika välkomna som proffs!

Gudstjänst

Gudstjänsten är en plats där vi får möta Gud och varandra, och i Svenska kyrkan Bodens kyrkor firas gudstjänster av olika slag, för olika åldrar på olika dagar och tider. Här finns utrymme för livet som helhet och allt som definierar oss som människor.

Alpha-kurs i Rörvikskyrkan

Önskar du fördjupa dina kunskaper om kristen tro? Vill du få möjlighet att diskutera några av de frågor som just du bär med dig? Eller bara finna ett forum med möjlighet till att tala om tro med andra människor? Häng med på höstens alpha-kurs!

Veckans gudstjänster och aktiviteter

Information om kommande veckas verksamhet i Svenska kyrkan i Boden.