Svartvit konstnärlig bild på dansare i märklig rörelse.

Blå bön - en dansgudstjänst

En alldeles speciell upplevelse med solodans av Virpi Pahkinen och musik av Jonas Sjöblom i Caroli kyrka lördag 11 maj kl. 15:00.

Virpi Pahkinens särpräglade danser har visats i 47 länder, från utomhusscener i Barcelona, bergssluttningar i Mongoliet till festivaler som Adelaide Festival i Australien och Jacob's Pillow i USA.

Virpi Pahkinen har erhållit flera priser och utmärkelser som Svenska Dagbladets Operapris, Stockholms stads Cullbergpris och Litteris et Artibus för sina framstående konstnärliga insatser som dansare och koreograf. Hon har medverkat i flera av Ingmar Bergmans teaterföreställningar på Dramaten. Året 2013 var hon sommarpratare i radions P1.

I kvällens program  uppträder Virpi Pahkinen till musik av Jonas Sjöblom som har komponerat ett flertal verk till Virpis koreografier, såsom Aajej, Deep Time, Monolit Polygon och senast Black Rainbow. De har uppträtt tillsammans nationellt och internationellt, bland annat på Dansens Hus i Stockholm, Parkteatern i Malmö, på Capri i Italien och på festival Cervantino i Mexiko.

Blå bön:

Virpi Pahkinen - koreografi och dans.
Jonas Sjöblom - komposition, marimba, flöjter, klockor och elektronik.

Präst: Soile Nevankari.

Caroli kyrka lördag 11 maj kl. 15:00.