Två personer samtalar. En av de håller en porslin-kopp i händerna.
Lyssna

Aktiviteter för vuxna

Aktiviteter för vuxna hösten 2024

Vuxenkörer

Vi har körer för alla sångare. För dig som har god erfarenhet av att sjunga i kör och för dig som vill sjunga i kör men aldrig gjort det tidigare.

Medan det finns tid

En studiecirkel om praktiska förberedelser kring hur du och dina anhöriga vill ha det inför och efter döden. Start 2 september.

Vuxenkonfirmation

Blev det aldrig av att du konfirmerades? Det är aldrig försent och det går utmärkt att konfirmeras som vuxen.

Musikcafé

Musik, fika och god stämning i Caroli församlingshem på tisdagar.

För vuxna som talar finska

Lördagsfrukostar

Välkommen på lördagsfrukostar med föreläsning på olika spännande teman och intressanta föreläsare. Vi syns i Caroli församlingshem, men glöm inte att anmäla dig. Lördagsfrukostarna genomförs i samverkan med Sensus.

Söndagsmusik

På söndagarna kan du njuta av musik i någon av våra kyrkor i centrum. Alltid kl. 18:00.

Gör en insats

I Svenska kyrkan i Borås finns många ideella, men vi behöver bli fler! Det finns en mängd olika uppgifter för dig som vill bidra med din kompetens, tid och ditt engagemang.

Afternoon tea

I höst är du välkommen på afternoon tea i Byttorps församlingshem. Torsdag 28 november.