Grupp människor som sitter i en soffa.
Lyssna

Internationella gruppen

Internationella gruppen i Caroli församling engagerar sig i Act Svenska kyrkans arbete mot fattigdom, förtryck och orättvisor i världen.

Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans internationella bistånds- och utvecklingsverksamhet. Act står för Action by Churches Together. Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer. Tack vare lokala samarbeten är arbetet effektivt och handlingskraftigt. Tillsammans med modiga människor över hela världen kämpar vi för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Internationella gruppen i Caroli församling består av engagerade personer som tycker det är angeläget att verka för, uppmuntra till och sprida kunskap om Act Svenska kyrkans arbete. Act Svenska kyrkans fasteaktion, julinsamling och Världens Barn är händelser under året som Internationella gruppen på olika sätt verkar för.

Du som har intresse för dessa frågor är varmt välkommen att vara med. Plats finns både för den som vill göra en liten insats och för den som vill lägga ner mer tid. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Annette Alevall

Diakon, Svenska kyrkan i Borås

Mer om Annette Alevall

Diakonicentrum. Caroli centrum.

Ideella uppdrag

Det här gör vi

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Ge en gåva

Att skänka pengar till välgörenhet är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Act Svenska kyrkan kämpar för att stärka människor och deras kamp för mat, försörjning, trygghet, utbildning och hälsa.