Konfirmation

Här hittar du information om konfirmandgrupperna 2024–2025. Det gäller i första hand dig som är född 2010, men vi har också grupper för andra åldrar. Anmäl dig senast 30 augusti.

Som konfirmand får du tillfälle att fundera kring viktiga frågor om livet, Gud och den kristna tron. Vi har tematräffar, åker på läger och firar gudstjänst ihop. Du lär känna nya människor och tillsammans hittar vi på kul grejer.

Här på hemsidan hittar du konfirmandgrupper med olika inriktning.

Du kan anmäla dig till vilken grupp som helst, oavsett var du bor. Grupperna har begränsat antal platser, så först till kvarn....

Häng med du också!

Åtta snabba

Vad ska konfirmation vara bra för?
Du får tid att prata om livet och andlighet med andra unga och vuxna. Och man växer som människa.

Att välja grupp
Du väljer en grupp som passar dig. Vi tar upp samma ämnen inom kristen tro, oavsett inriktning på gruppen. Antalet timmar och gudstjänstbesök är ungefär lika många.

Tro
Du är välkommen i konfirmandgruppen, oavsett hur du tror och tänker. Tillsammans talar vi om de frågor du har.

Dop
För att delta i grupperna behöver du inte vara döpt, men för att bli konfirmerad måste du vara döpt före konfirmationsdagen. Det löser vi tillsammans!

Måste man åka på läger?
Det kommer att lösa sig. Du tvingas inte att åka på läger. Visst missar du en hel del av gemenskapen och temat för träffen, men bättre att vara med i den mån man kan, än inte alls.

Om ledarna
I ledargruppen ingår både anställda i kyrkan, såsom präst och pedagog, samt ideella medarbetare.

Kostnadsfritt
Konfirmandtiden är kostnadsfri, förutom sommarlägret på Bovik där du betalar självkostnadspris för maten.

Du väljer grupp och anmäler dig under knappen Hitta konfirmation här ovan.

Svenska kyrkan i Borås behandlar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen. Vi hanterar dem på ett tryggt och säkert sätt och följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet.