Kyrkbackens förskola
Foto: Maria Eriksson

Kyrkbacken, Brämhult

Kyrkbackens förskola ligger intill Brämhults kyrka. Förskolan ligger i ett charmigt hus med härliga egna lekytor kring förskolan och med hästar, hagar och skogen nära inpå.

Här finns plats för 35 barn i åldrarna 1-5, fördelat på två nyrenoverade avdelningar. Båda avdelningarna är så kallade syskonavdelningar med barn i åldrarna 1-5 år.

Förutom Kyrkbackens egna utomhusytor kring förskolan, finns mängder av stigar och småvägar som leder åt olika håll till spännande platser lämpliga för lek, upptäckter och fikapauser. Vi har en stor härlig gård, en veranda där barnen under vilan kan sova i mysiga sovlådor under tak i friska luften, egen grillplats och roliga leksaker som vår båt.

På Kyrkbackens förskola ska barnen:

• känna trygghet
  • utvecklas efter sin förmåga
  • bli bemött av behörig och kunnig personal
  • få mat lagad i eget kök
  • bli sedd efter sitt behov
  • få vara delaktig i en grupp, känna tillhörighet och gemenskap
  • få vara unik och lära sig om allas lika värden.

Fakta om Kyrkbackens förskola

Kyrkbacken är en av tre förskolor som drivs av Svenska kyrkan i Borås.

Öppettider: Vardagar kl. 06.00–18.00. Förskolan är stängd fyra veckor på sommaren samt två dagar per termin för personalens fortbildning.

Avgift: Samma som den kommunala förskolan.

Kontaktuppgifter till förskolans avdelningar:
Avdelningen Upptäckarna: 072-450 36 83
Avdelningen Utforskarna: 070-221 09 40

Sök en förskoleplats

Du ansöker om plats på förskolan via Borås Stads självservice.

Sök en plats på förskolan