Kvinna i butiksförkläde med penna i handen och matvaror framför sig.
Foto: David Ottvall

Uppdrag

Till följande uppdrag söker vi dig som vill engagera dig.

Händer hanterar varor vid kassa.

Ideell till Kyrkornas matbutik

Är du intresserad av att minska matsvinnet och jobba mot matfattigdom? Då kan Kyrkornas matbutik vara något för dig. Vi träffas på måndagar och du kan välja på tre olika pass.

Ideell till sopplunchen

För dig som vill träffa människor från världens olika hörn och dela gemenskap över en tallrik soppa. I uppdraget ingår att tillreda soppa, duka, servera och diska.

Små grupper av människor sitter vid olika bord och pratar över en kopp kaffe.

Ideell till Språkcaféet

Tycker du att integrationsfrågor är viktiga? Är du nyfiken på att lära känna nya människor från olika kulturer? Då kan Språkcaféet vara en plats där du kan engagera dig.

Ideell till Öppen salong

Vill du vara med och fixa fika och sjunga tillsammans på Öppen salong? De flesta av gästerna har någon typ av funktionsvariation.

Röd träkyrka med tre vita kors på gaveln. Omgiven av träd utan löv.

Ideell Sjöbovärd

Skulle du vilja hjälpa till att hålla Sjöbo kyrkan öppen ett par timmar i veckan?

Än äldre kvinna med stavar är ute och promenerar på stan tillsammans med en ung man.

Ideell som kan följa eller skjutsa till kyrkan

Vi söker dig som har tid och lust att hjälpa någon som har svårt att ta sig på egen hand till Sjöbo kyrka.

Någon räcker över en kopp kaffe över ett fikabord.

Ideell fikafixare till Sjöbo kyrka

Vill du vara med och förbereda söndagens kyrkfika i Sjöbo kyrka?

Ideell fikafixare till torsdagsandakterna i Brämhults kyrka

Vi söker några ideella som kan fixa med elvakaffet i anslutning till torsdagsandakterna i Brämhults kyrka.

Borås Besöksverksamhet

Borås Besöksverksamhet är ett samarbete mellan olika föreningar som vill hjälpa till att bryta isolering för människor som är ofrivilligt ensamma.

Internationella gruppen

Internationella gruppen i Caroli församling engagerar sig i Act Svenska kyrkans arbete mot fattigdom, förtryck och orättvisor i världen.

Uppräckt hand

Jag vill bidra, men hittar inget uppdrag som passar mig

Du har med dig en massa kunskaper och erfarenheter - både yrkesmässigt och privat. De kan säkert komma till användning och glädje i kyrkan.