Foto: Borås stad, iIllustration av Tina Järdhult

Team Life Hacks – grupp för unga anhöriga

En stödgrupp för dig som går på högstadiet eller gymnasiet och som stöttar eller hjälper någon i din närhet.

Vill du träffa andra ungdomar?

Du som har en förälder, ett syskon, en vän eller annan nära person som är svårt sjuk, mår psykiskt dåligt, missbrukar eller har en funktionsnedsättning. Team Life Hacks är för dig som vill träffa andra ungdomar i liknande situation.

Vad händer på gruppträffarna?

I gruppen träffas vi och pratar om hur vi kan hantera svåra situationer, känslor och tankar. Vi provar på olika sätt att hantera stress och oro och funderar tillsammans på vad som känns viktigt i livet.

Gruppen träffas vid tre tillfällen under våren. Mellan träffarna får du ta del av ett digitalt material. Vi utgår från olika teman som till exempel Min familj, Känslor, Krångel och trassel, Jag duger som jag är.

Det kostar inget att vara med och vi bjuder på fika.

När: Gruppstart 8 april kl. 17:30.
Var: Dammsvedjans församlingshem.

Ledare: Gitte Ulvestig, anhörigkonsulent och Åsa Uhrbom, diakon.

Intresseanmälan gör du genom att skicka dina kontaktuppgifter till: barnsomanhoriga@boras.se

Gruppen genomförs i samarbete med Borås stads anhörigstöd.