Foto: Anna Rydberg

Våren är här!

Vårarbetet på kyrkogårdarna är i full gång. Vårstädning och vårplantering, läs mer om vad som är på gång.

VINTERKRANSAR och GRANRIS tas bort från och med vecka 11 på de platser som Borås kyrkogårdar vårdar.

VATTEN släpps på i vattenposterna under vecka 12, samtidigt tas VERKTYG ut.

VÅRPLANTERINGEN på de gravplatser där beställning är gjord kommer att påbörjas under vecka 16.

Dessa tider gäller under förutsättning att vädret så tillåter.

Beställ gravskötsel online

Det ska vara enkelt att beställa gravskötsel och det ska framförallt vara tillgängligt när du har tid. En nyhet för i år är att du nu kan beställa gravskötsel online

Gravskötsel

En välskött begravningsplats skapar ro och ger tillfälle till eftertanke. Skötseln av en enskild gravplats, upplåten med gravrätt, bekostas inte av begravnings- eller kyrkoavgift utan det är gravrättsinnehavaren som ansvarar för att gravplatsen sköts.

Kontakta kyrkogårdsexpeditionen

På Jössagatan 24 i Borås finns kyrkogårdsexpeditionen där både begravnings- och gravskötselexpeditionerna håller till.