Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.
Foto: Nadine Minner /Ikon

Verksamhet

Här hittar du verksamhet i Västra Ny församling. Sidan är under uppbyggnad!

Stor och liten

i Västra Ny församlingshem, tisdagar klockan 09.00-12.00. För barn i åldern 0-5 år, med medföljande vuxen. Terminsstart vecka 36.

En grupp barn står utomhus och spelar på en och samma bongotrumma.

Miniorer

i Västra Ny församlingshem varannan torsdag klockan 13.30-15.00. För barn i F-klass till åk 3. Terminsstart vecka 36.

Några ungdomar sitter på golvet och målar på ett långt papper.

Juniorer

i Västra Ny församlingshem, torsdagar klockan 15.30-17.00. För barn i åk 3-6. Terminsstart vecka 36.

Västra Ny församlingshem som ligger i Nykyrka i Västra Ny församling.

Bingo

i Västra Ny församlingshem på måndagar klockan 14.00. Terminsstart 12/8.

En påbörjad stickning med rött garn ligger på bordet.

Västra Ny kyrkliga syförening

i Västra Ny församlingshem varannan tisdag, jämna veckor, klockan 14.00. Terminsstart den 20 augusti.

En kvinnlig körledare dirigerar sin kyrkokör.

Västra Ny & Godegårds kyrkokör

Västra Ny & Godegårds kyrkokör övar på onsdagar i Västra Ny församlingshem klockan 18.00-19.30. Terminsstart 28 augusti.

Närbild på en person som stickar med gult och blått garn.

Stickcafé

i Västra Ny församlingshem på torsdagar klockan 18.00. Terminsstart 22/8.

Några personer sitter runt matbordet och äter.

Lunch

i Västra Ny församlingshem klockan 12.00 fredagarna den 13 september, 4 oktober,  8 november samt 6 december.

En diakon sitter ner och samtalar med någon.

Samtals- och sorgegrupp

Det finns möjlighet att delta i olika typer av samtals- och sorgegrupper. Hör av dig till oss med dina tankar och för att få veta mer.

Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation ­handlar bland annat om att diskutera små och stora frågor t­illsammans med andra. Välkommen att bli konfirmand!