Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Välkommen i allhelgonatid

En tid för att minnas.

Allhelgona är en tid för att minnas. En tid för sorg, men även glädje och gemenskap. Under allhelgona lyses kyrkogårdarna upp av tända ljus. Ljus som tänds av saknad och som påminner oss om en kärlek som sträcker sig förbi döden och som för oss efterlevande samman.

Varmt välkommen till alla kyrkor, kapell och kyrkogårdar under allhelgonahelgen.

Öppna kyrkor och kapell

Välkommen för en stunds stillhet, musik, bön och ljuständning under allhelgonahelgen.

Någon tänder ljus i en svart ljusbärare.

Minnesgudstjänster, mässor och musik

Vi sörjer och hittar tröst tillsammans under allhelgonahelgen.

Barnaktiviteter under allhelgona

Små barn har ofta stora frågor.

Samtalsstöd under allhelgona

Allhelgona kan vara väldigt jobbigt för många. Samtalsakuten finns som stöd för dig som behöver.

Ängel på en gravsten

Hitta gravplatsen

Söker du en särskild gravplats? Här hittar du länkar till sidor där du kan leta vidare efter gravar på olika platser i Sverige.

Vad är skillnaden mellan allhelgona och halloween?

Både allhelgonahelgen och halloween uppmärksammar de döda, men det görs på väldigt olika sätt.