En faluröd träbyggnad med orange tegeltak. I bakgrunden en klarblå himmel.

Att berätta i vår tid

Tre författarsamtal på Tullinge gård kring ordens, berättelsens och teologins möjligheter.

20/10: Ylva Eggehorn

Svensk författare och poet - känd för sina texter som ofta utforskar teman som livets mening, andlighet och mänskliga relationer. Genom sina texter söker hon ofta belysa de inre dimensionerna av livet och mänsklig erfarenhet.
Tid och plats: Söndag 20 oktober 15.00 på Tullinge gård

Foto: Magnus Aronson

10/11: Inger Edelfeldt

Författare och bildkonstnär. Ingers verk präglas av en djup psykologisk insikt och ofta ett fokus på kvinnors liv och erfarenheter. Edelfelts romaner är kända för sin litterära kvalitet och sina tankeväckande skildringar av mänskligt liv.
Tid och plats: Söndag 10 november 15.00 på Tullinge gård

1/12: Jenny Karlsson

Präst och doktorand vars arbete bland annat utforskar hur kristen tro kan förstås och praktiseras idag. Hennes forskningsarbete och artiklar visar på ett engagemang för att förena teologiska insikter med aktuella samhällsutmaningar.
Tid och plats: Söndag 1 december 15.00 på Tullinge gård

Samtalen leds av Peter Johansson