Jesus du har fel

Visning av film och efterföljande samtal. Torsdag 23 maj 18.00 i Hallunda Folkets hus.

En film om Maria Norberg. Av Anne Sörman och Torbjörn Allard.

Maria Norberg är församlingspräst i Töreboda pastorat, i norra Västergötland. Maria har en ovanlig funktionsvariation och behöver rullstol och personlig assistans i sin vardag och i sitt yrkesliv.

Film

I filmen får vi följa Maria under ett par sommarveckor, vi får möta hennes anhöriga, arbetskamrater och assistenter. Vi får följa med på gudstjänst, vigsel och begravning och i samtal med församlingsbor i både glädje och sorg. Maria berättar om sin uppväxt, sin tro och sitt livs stora kärlek.

Samtal

I samband med filmvisning hålls ett samtal på teman som berörs: beroende och frihet, fördomar, kärlek och sorg, rättigheter, normer, kropp och helighet.
Med i samtalet finns Sari Nykvist från DHR, Anne Sörman, som har gjort filmen och är präst i Botkyrka församling och Maria Norberg själv.

TID OCH PLATS

Torsdag 23 maj 18.00
Salong Brage i Hallunda Folkets hus Borgvägen 1, i Norsborg

ÖVRIG INFORMATION

Fika finns från 17.30. Filmen är 55 minuter lång. Fritt inträde.
Arr: Botkyrka församling, DHR Botkyrka Salem

Jesus du har faktiskt fel, du har fördomar om blinda människor. För jag vet att en blind visst kan leda en blind utan att någon av dem faller i gropen. Jag har sett det med egna ögon.

Maria Norberg, präst