Abrigo Rainha Sílvia

Drottning Silvias hem för unga mammor och deras barn i Rio de Janeiro.

”Vi erbjuder helhetssyn på omsorg och utveckling. Undervisning och utbildning står i centrum; från förskola för barnen till grundskola och yrkesutbildning för mammorna. Under året har kvinnor fått utbildning som elektriker, svetsare, sjukvårdsbiträde och förskollärare. Yrken som ger försörjning och självförtroende - förutsättningar för självständighet!”

I Kulltorps församling samlar vi in pengar till Abrigo under flera olika tillfällen!

Pengarna som skänkes till Abrigo kommer via kollekt, då kollektillfälle bestämts av församlingsrådet, samt vid servering av soppluncher i Kulltorp - då skänkes hälften av intäckterna till Abrigo.

Under våren var representaner från Abrigo på plats och berättade om sin verksamhet, då de också sa att Kulltorps församling skänkt hela 3 miljoner kronor till insamlingsstiftelsen de senaste 30 åren!

Läs mer om Abrgio och deras mödrahem här!