ACT Svenska Kyrkan

Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans internationella bistånds- och utvecklingsbistånd.

”Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.”

I Bredaryds pastorat samlar vi in pengar till ACT under flera olika tillfällen!

Bland annat samlar vi pengar till ACT under kollekttillfällen där församlingsråden beslutar ändamålet, men också vid insamlingstillfällen såsom under marknader eller de som lägger en slant till ljusbäraren i kyrkan!

ACT har även egna insamlingar som vi engagerar oss i och jobbar mycket med. Fasteaktionen som ACT anordnar är en insamling under fastetiden då alla våra insamlingstillfällen och bössinsamlingar går till deras arbete. Även julinsamlingen brukar vi så ett extra slag för!
Håll utkik efter bössor och affischer som dyker upp under vår- och vintertid i samhällena!

Lär dig mer om ACT här!

Skänk en slant till ACT!