The Step - Barnhemmet Sofia

Insamlingsstiftelsen The Step - Barnhemmet Sofia i Nepal.

”På The Step i Nepal får de inneboende flickorna med hjälp av generösa sponsorer och bidragsgivare i Sverige inte endast tak över huvudet, utbildning, mat och läkarvård, utan också ett tryggt och kärleksfullt hem.

Insamlingingsstiftelsen The Step har varit verksam sedan stiftelsen registrerades hos Länsstyrelsen i Skåne län februari 2008. Boender i Nepal öppnades hösten 2008.”

I Bredaryds församling samlar vi in pengar till The Step under flera olika tillfällen!

Pengarna som skänkes till The Step kommer via kollekt, då kollekttillfälle bestämts av församlingsrådet, samt vid servering av soppluncher i Bredaryd - då skänkes hälften av intäckterna till The Step.

Läs mer om The Step - Barnhemmet Sofia här!

”Jag vill framföra mitt allra, allra varmaste tack till Bredaryds församling och till alla medlemmar som stöttar och bidrar till Ste Steps verksamhet i Nepal. Ert engagemang och ert stöd genom åren har verkligen gjort skillnad för många flickor i Nepal. De har fått en trygg start i livet, utbildning och framtidstro. Vi är er väldigt tacksamma!”

-Sofia Lindblom (fd. Bladh)