Foto: Ian Schneider Unsplash.com

Ledig tjänst som musiker

Just nu söker vi en musiker! Välkommen med din ansökan, eller att tipsa någon!

Broby-Emmislöv församling söker en musiker som vill utveckla församlingens musikliv och ser musiken som ett viktigt redskap för att hjälpa människor till tro. Tjänsten är på 80-100% och intervjuer sker löpande.

Broby-Emmislöv församling ligger i nordöstra Skåne, ett par mil från Kristianstad och Hässleholm. I församlingen bor knappt 5000 invånare, majoriteten av dem tillhör Svenska kyrkan. Kyrkan och församlingshemmet ligger mitt i byn i Broby, dessutom hör Emmislöv kyrka till församlingen. Gudstjänsten är i centrum av församlingens liv, här finns många frivilliga med ett stort engagemang och ett arbetslag med god arbetsgemenskap. En kuriosa är att C.O Angeldorff översatt I denna ljuva sommartid i Broby prästgård, så församlingen bär en stolt musiktradition!

Vi söker dig som:

- Vill fira gudstjänst med omkring 100-150 personer/söndag och leda församlingens lovsång till Gud.

- Kan engagera frivilliga i musiken. Du blir spindeln i nätet för församlingens musikliv.

- Har god förmåga att möta människor i olika åldrar.

- Är utbildad inom kyrkomusik eller musikpedagogik eller likvärdigt, trygg med  orgel och/eller piano.

- Tillsammans med andra vill utveckla församlingens liv, och använder musiken som ett redskap för att hjälpa människor till tro.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, dina gåvor och erfarenheter. I tjänsten ingår arbetsuppgifter som gudstjänster av olika slag, kyrkliga handlingar och äldreboende, och att leda församlingens körer. Det finns också utrymme för det du brinner för! Församlingen har ytterligare en kyrkomusiker.

Tjänsten är 80-100% och intervjuer sker löpande. Provanställning kan bli aktuellt och spelprov kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen med din ansökan inklusive löneanspråk till:

broby-emmislov.forsamling@svenskakyrkan.se eller

Broby-Emmislöv församling, Box 38, 289 03 Broby

Fler upplysningar lämnas av:

Johannes Lindh, kyrkoherde, johannes.lindh@svenskakyrkan.se, tel 0763-431040

Staffan Österman, fackligt ombud, Staffan.aminipour-osterman@sverigeslarare.se, tel 0705-45 51 51