Vuxen

I Bromma församling har vi många olika slags mötesplatser för dig som söker gemenskap och utveckling.

Träffpunkt Bibel

Har du koll på vad Jesus sa och gjorde? Vem var han egentligen? Hur kan Jesus vara så viktig att vår tidräkning utgår från hans födelse? Följ med på en resa genom Matteusevangeliet, den bibelbok som inleder Nya Testamentet. Vi ses på tisdagarnas Träffpunkt Bibel. Start 3/9.

Andliga samtal, öppen samtalsgrupp

Talar Gud till oss genom Bibeln, också idag, i våra vardagliga liv? Välkommen till Andliga samtal, en öppen samtalsgrupp varannan onsdagkväll i Ängbykyrkans lokaler. Vi pratar utifrån olika berättelser i Bibeln och funderar kring hur vår vardag har inspirerats av Gud. Start 11/9.

Seniorträff i Mariehäll

En mötesplats på torsdagseftermiddagar, kl 13-16 i Kvarterskyrkan Mariehäll, för dig som är senior och ledig dagtid .

Träffpunkt Ängby

Tisdagarnas Träffpunkt Ängby, kl 15.30-17.30 är igång för hösten. Välkommen till församlingshuset ett par timmar på tisdagseftermiddagar. Vi ses, pratar om stort och smått och fikar tillsammans. Kl 16.30 serveras vegetarisk soppa.

Lunchandakt och soppa på torsdagar

På torsdagar är det lunchandakt och musik i Ängbykyrkan. Efter andakten serveras husmor Carins hemlagade soppa.

Handarbetsträffen

Välkommen till handarbetsträffen i församlingshuset på torsdagseftermiddagarna, kl 13-15. Vi ses för en stunds trivsam gemenskap, handarbetar och fikar.