Foto: Linköpings stift

Konfirmander

Blivande konfirmand, LÄS DETTA!

Under konfirmandtiden får du möjlighet att tänka nya tankar och möta nya människor. Tillsammans funderar vi kring allt mellan himmel och jord. Finns Gud? Om Gud finns hur kan det då finnas så mycket ont som händer i världen? Vad innebär det att älska någon? Vad händer när vi dör? Träffarna ser väldigt olika ut. Vi samtalar, diskuterar, tar ställning, leker, firar gudstjänst, tittar på film och åker på läger. Måste man tro på Gud? Nej, men konfirmationstiden är ett bra tillfälle för att ta reda på var du själv står i frågor som handlar om livet och din kristna tro. Konfirmationen är en bekräftelse av dopet. Om du inte är döpt blir du det under konfirmationstiden. Vi kommer att skicka ut en inbjudan med mer information innan sommarlovet till dig som fyller 14 år i år där du anmäler dig. I augusti kommer du att få ett välkomstbrev med ytterligare information och därefter startar vi. Så missa inte detta och välkommen till ett spännande år som konfirmand.

Med vänliga hälsningar,

kyrkoherde Cerny Eriksson Ståhl

Några konfirmander står i ring och håller upp händerna mot taket.