Brunnby Församlingskår

En gemenskap öppen för alla.

Brunnby Församlingskår tillhör Svenska Kyrkans Lekmannaförbund som bildades redan 1918. I och med reformationen erkändes lekmännens likställighet med prästerna i andligt hänseende. Allt sedan dess har vi lekmän haft en viktig uppgift att skapa en god kristen gemenskap och att vi inom denna gemenskap främjar en andlig fördjupning.

Mer än kanske någonsin behövs det idag praktiskt och ideellt tjänande i olika uppgifter i församlingen–”till gagn för dess uppgift att fira gudstjänst, evangelisera och missionera, undervisa samt fullgöra sin diakonala tjänst”.

I Brunnby församling arrangerar vi församlingskvällar, utfärder, studiecirklar, öppet café och mycket mer. Vill du se programmet för hösten klicka på länken nedan.

Program Brunnby församlingskår hösten 2024

Vår vision

Vi vill i vårt arbete för vår kyrka och i samhället verka för att vi aldrig glömmer människorna.

Vi vill i allt vad vi företar oss vara goda medmänniskor och förmedla det kristna livets och gemenskapens välsignelse till dem vi möter.

Vi vill ta med oss detta där vi arbetar och gör våra insatser.

Vill du ha mer information om Församlingskåren eller komma i kontakt med oss:

Carl Johan Rosenkvist, ordförande   070-539 39 16

Doris Nilsson, kassör                          070-671 88 16

Eva Fjellander, sekreterare                 070-355 23 72

Birgitta Hellstrand, ledamot               073-785 72 48

Gunilla Müntzing, ledamot                 073-301 57 73

Marianne af Ugglas, ledamot             070-950 34 61

Steen Holmberg, ledamot                   070-882 38 88

Vill du läsa mer om Svenska Kyrkans Lekmannaförbund klicka på länken nedan.

Svenska Kyrkans lekmannaförbund