Månadens bild - tävling!

Ett nytt bildprojekt med en framtida utställning och priser!

Tanken med detta nya projekt är att vi vill att våra församlingsbor själva ska få möjlighet att dela sitt personliga sätt att se på saker inom olika teman. Ta en bild, gärna med en liten text som beskriver varför det blev just denna bild, inom det valda temat för veckan och skicka in. Lite längre fram i tiden, när vi fått in x antal bilder, planerar vi att ha en utställning. Här får våra vinnare sina priser. Det bjuds självklart på kaffe och fika!

Skicka din bild/bilder till: claes.adolfsson@svenskakyrkan.se

På denna sida lägger vi även upp alla era bidrag!

Veckans tema: Hopp!

Romarbrevet 5:1-2 Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med Gud genom vår herre Jesus Kristus. Han har gett oss tillträde till den nåd som vi nu lever i, och vi är stolta över hoppet att få del av Guds härlighet.

Tänk på det som finns där uppe, inte på det som finns på jorden. Kol 3:2

Tema: Hopp

Tema: Hopp, Text: "Jesus säger:Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."

Tema: Hopp, Text: "Låt mig var morgon möta din trofasthet, ty jag förtröstar på dig. Visa mig den väg jag skall gå, jag sätter mitt hopp till dig. " Ps 143:8